MANGAN

MANGAN

Acoperirerea cu fosfat de mangan are cea mai mare duritate si rezistenta superioara la coroziune şi uzură a acoperirilor general fosfat. 

Fosfatare Manganul este larg folosită pentru a îmbunătăţi proprietăţile alunecare de motor, de transmisie, precum şi sisteme de transmisie a puterii. Utilizarea acoperirilor cu mangan fosfatat pentru rezistenţă la coroziune îmbunătăţită pot fi găsite în aproape toate ramurile prelucrarea metalelor-industrie. Exemple tipice menţionate aici includ componente autovehicule în frână şi ambreiaj, componente de motoare, frunze sau arcuri elicoidale, burghie, şuruburi, piuliţe şi bolţuri, şaibe, şaibe anti-vibraţii, unelte, miezuri de magnet, turnare interioare şi multe alte obiecte mici 

Acoperiri fosfat de mangan pentru acordarea de rezistenta la coroziune bune, dacă un post-tratament, cum ar fi cererea de petrol este de a fi folosit sau nu, sunt invariabil aplicate prin metoda imersiune. Secvenţă de prelucrare pot fi rezumate după cum urmează: 

  • Degresare şi curăţare
  • Apa de clătire
  • Decapare în acid mineral (acolo unde este necesar)
  • Apa de clătire (numai după decapare)
  • Activarea
  • Mangan fosfatare
  • Apa de clătire
  • Cuptor de uscare finală (opţional)
  • Lubrifiere cu uleiuri speciale sau emulsii. 

Degresare şi curăţare se face de obicei cu agenţi de curăţare puternic alcalină, la concentraţii de 1-5% şi temperaturi de 65-95 ° C. ori de tratament variază de la 5-15 minute. 

În ultimii ani, un foarte eficient activarea pre-clătiţi a fost dezvoltat pentru fosfaţi mangan, care permite curăţarea şi alcaline de decapare de lucru, fără penalizare de formare fosfat grosier-cristalin. Aceasta se bazează pe un fin-mangan dispersate fosfat la concentraţii 1-2 g / l. 

fosfatare Manganul este, în principal prin scufundare. ori de tratament variază de la 5-20 minute, timp optim in functie de starea suprafeţei. Temperatura de funcţionare de baie este in jur de 95 ° C, şi numai în cazuri speciale pot acoperiri satisfăcătoare fi format la temperaturi de aproximativ 80 ° C. 

Componentele fosfatate, după uscare, sunt scufundate în băi de ulei sau lubrifiant pentru 0.5-2 minute, permis să se scurgă. Grosimea peliculei de ulei rezultate depinde de petrol utilizat şi concentraţia acestuia. 

fosfatare mangan ca o măsură de protecţie de uzură este utilizat pe scară largă în industria auto. Gearwheels în unelte cutia de viteze, coroana si pinion în diferenţial, cam-arbori, supape şi-supapa vapori precum şi în pistoane motoare diesel mai mari sunt adesea tratate în acest fel. În alte industrii, procesul este utilizat pentru a trata componentele în frigider sau compresoare şi pompe de ulei lor berbeci asociate hidraulice pentru fabrici de asamblare de vehicule.

– Parametrii de funcţionare pentru unele procese fosfatare gros –

Sistemul de fosfatare

Accelerator

Concentrare (acid puncte în total)

Temperatura  C)

Tratamentul Timp (min.)

Greutatea stratului de acoperire

(g / m 2)

Fosfat de zinc

Nici unul

20-50

90-98

30-60

20-45

Fosfat de zinc

Nitrat

50-80

70-98

5-15

10-35

Fosfat de mangan

Nici unul

20-50

90-98

30-60

20-45

Fosfat de mangan

Nitrat

30-60

90-98

5-15

8-30

Greutatea stratului de acoperire şi mărime a cristalului acoperiri fosfat de mangan sunt influenţate într-o măsură mai mare decât în zinc fosfatare de pretratament mecanice, termice, chimice şi de suprafaţa piesei de prelucrat înainte de fosfatare. De exemplu, agenţi de curăţare în alcaline apoase de curăţare sau de decapare în acizi produce acoperiri cu o textura mult mai aspru. Chiar şi după astfel de tratamente, cu toate acestea, amenda acoperiri cristaline fosfat sunt încă obţinute în cazul în care piesele sunt prerinsed într-o clatire de activare înainte de fosfatare.

Aluminiu şi aliaje de aluminiu Fier Zinc Mangan